Taloyhtiön vuosikello auttaa seuraamaan, mitä kussakin kvartaalissa kannattaa tehdä ja ottaa huomioon taloyhtiön toiminnan sujuvuuden varmistamiseksi.
Konkreettiset muistilistat lisäävät läpinäkyvyyttä, helpottavat taloyhtiön johtamista ja sujuvoittavat arkea.
Asukkaat pysyvät kartalla, mitä taloyhtiössä tapahtuu ja milloin.
Hallituksen jäsenet pysyvät ajan tasalla tärkeistä tehtävistä, kuten yhtiökokouksen valmisteluista, tilinpäätöksen laatimisesta ja korjaushankkeiden valvonnasta. Tämä lisää tehokkuutta ja suunnitelmallisuutta, mikä parantaa taloyhtiön hallintoa ja asukkaiden tyytyväisyyttä.
Taloyhtiön vuosikello auttaa suunnittelemaan taloyhtiön toimenpiteitä
Taloyhtiön vuosikello Q1: tammi-maaliskuu
Taloyhtiön vuosikellon ensimmäisen kvartaalin aikana valmistaudutaan yhtiökokoukseen, tilinpäätöksen laadintaan ja taloyhtiön hallinnollisten asioiden valmisteluun. Lisäksi huolehditaan kiinteistön kunnossapidosta talviaikana.
Valmistellaan yhtiökokouksen päätösasiat ja talousarvio
Tehdään selvitys tehdyistä kunnossapito- ja muutostöistä
Hallituksen jäsenten valinta ja palkkioiden määrittäminen
Yhtiökokouksen järjestäminen ja sen asiakirjojen viimeistely
Kiinteistönhoito:
Lumityöt ja liukkauden torjunta
Katon lumikuorman ja jään seuranta
Sisälämpötilojen, patteriventtiilien ja -termostaattien tarkastus
Sadevesikaivojen ja rännilämmitysten toimivuuden tarkkailu
Viestintä:
Tiedotetaan osakkaita yhtiökokouksesta ja sen päätöksistä
Muistutetaan asukkaita sisälämpötilojen säädöistä
Q2: huhti-kesäkuu
Toisella kvartaalilla uusi hallitus järjestäytyy ja aloitetaan kevätsiivoukset. Tehtävälistalla on myös mahdollisten korjaushankkeiden valvonta sekä seuraavat tärkeät asiat:
Uuden hallituksen järjestäytyminen ja työjärjestyksen laatiminen
Hallituksen jäsenten perehdytys ja kokoussuunnitelmat
Kesälomien tuuraukset
Mahdollinen välitilinpäätöksen laatiminen
Kevät on optimaalista aikaa toteuttaa uusi Oivan Talokysely. Näppärä työkalu auttaa varmistamaan tärkeiden funktioiden toimivuuden (mm. ilmanvaihto, lämmitys jne.) sekä asukkaiden tyytyväisyyden
Kiinteistönhoito:
Pihan puiden ja pensaiden leikkaaminen
Nurmikon leikkaus ja kasvuston hoito
Lämmitysjärjestelmän kesäsulku ja lämmönsiirtimen tarkkailu
Salaojajärjestelmän ja sadevesijärjestelmän tarkistus
Viestintä:
Tiedotetaan asukkaita isännöinnin ja huollon kesän aukioloajoista
Taloyhtiön vuosikello Q3: heinä-syyskuu
Talolyhtiön vuosikellon kolmannella kvartaalilla hallitus tarkastelee taloyhtiön taloutta ja aloittaa seuraavan tilikauden suunnittelun. Kiinteistönhoidossa keskitytään syyskauden valmisteluun ja asialistalla voi olla esimerkiksi:
● Seuraavan vuoden PTS-suunnittelun ja kilpailutusten aloitus ● Talven toimenpiteiden suunnittelu yhdessä huoltoyhtiön kanssa ● Taloyhtiön strategian päivityksen aloittaminen + mahdollinen kysely strategian päivittämistä varten
Kiinteistönhoito: Ulkovalaistuksen tarkastus syksyä varten Suljetaan kesävedet ja siirrytään syyslämmitykseen Patteriverkoston ja lämmitysjärjestelmän tarkastus
Viestintä: Tiedotetaan syystalkoista ja niiden järjestelyistä Informoidaan pelastussuunnitelmasta ja energiansäästöviikosta
Q4: loka-joulukuu
Viimeisellä vuosikvartaalilla keskitytään tulevan vuoden budjetointiin ja korjausohjelmien vahvistamiseen. Valmistaudutaan myös talvi- ja lämmityskauteen ja varmistetaan paloturvallisuus.
Talousarvion valmistelu ja hallituksen työn arviointi
Seuraavan vuoden korjausohjelman vahvistaminen
Tutustutaan sopimusten hinnankorotuksiin ja tehdään tarvittavat päätökset.
Kiinteistönhoito:
Ajoluiskien ja räystäiden sulatuskaapeleiden tarkastus
Lumityöt ja liukkauden torjunta
Katon lumikuorman ja mahdollisten jääpuikkojen seuranta
Viestintä:
Tiedotetaan asukkaille paloturvallisuudesta ja joulunajan ohjeista
Informoidaan joulun jätteiden (lahjapapereiden ja paistinrasvojen) oikeaoppisesta lajittelusta
PAREMPAA TALOYHTIÖELÄMÄÄ
Haluamme olla uudistamassa isännöintiä ja parantamassa taloyhtiöelämää. Emme tarjoa vain isännöintiä, vaan taloyhtiön kokonaisvaltaista hallintaa. Asiakas olet sinä ja koko taloyhtiö.
Tämä verkkosivusto käyttää evästeitä, jotka auttavat verkkosivustoa toimimaan ja sovelluksia seuraamaan kuinka olet vuorovaikutuksessa sivuston kanssa. Näiden tietojen avulla jatkokehitämme verkkosivustoa paremmaksi.
Toiminnalliset
Aina aktiivinen
Nämä evästeet ovat aina käytössä, jotta verkkosivusto voi toimia.
Preferences
Käytämme näitä evästeitä esimerkiksi tekemiesi valintojen muistamiseen ja sivuston turvallisuuden varmistamiseen.
Tilastointi
keräämme näillä evästeillä tietoa sivuston käytöstä. Tämä tiedon pohjalta pystymme kehittämään sivustoa vastaamaan paremmin käyttäjän tarpeisiin..The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Markkinointi
Näiden evästeiden avulla mittaamme kohdennamme markkinointia ja mittaamme sen tehokkuutta.