Läpinäkyvyyttä ja sujuvuutta isännöintiin – näin MyOiva vapauttaa isännöintitiimin aikaa asiakaskohtaamisiin

Ajankohtaista | 22.8.2025

Oivalla uskotaan, että isännöinnin ei tarvitse olla jatkuvaa kiirettä ja sekavuutta. Kun työkalut tukevat arkea oikeasti, työn laatu paranee – ja niin paranee asiakaskokemuskin.

Yksi hyvä esimerkki tästä on Puotilan toimisto, jossa otettiin ensimmäisenä käyttöön omassa talossamme kehitetty MyOiva-asiakkuudenhallintajärjestelmä. Asiakaspalvelukoordinaattorin työssään 4 vuoden ajan Julia on nähnyt konkreettisesti, miten suuri vaikutus toimivalla järjestelmällä voi olla.


Ei enää pomputtelua – yksi viesti riittää

Yksi suurimmista muutoksista näkyy heti asiakaspalvelussa. Aiemmin asiakkaan piti usein miettiä, mihin osoitteeseen viesti lähettää: isännöitsijälle, taloushallintoon vai asiakaspalveluun? Nyt asiakas lähettää viestin MyOiva-järjestelmän kautta, ja järjestelmä huolehtii automaattisesti siitä, että se tavoittaa oikean tiimiläisen.

“Asiakkaan ei tarvitse enää muistella eri osoitteita – kaikki hoituu yhdellä viestillä,” Julia kertoo.

Asiakkaalle asiointi on helpompaa, ja meillä Oivalla pystytään tarjoamaan parasta asiakaspalvelua lomista ja tuurauksista huolimatta.


Yhteinen tilannekuva – kaikki tietävät missä mennään

Julia korostaa, että uusi järjestelmä ei ainoastaan helpota asiakasta, vaan ennen kaikkea tiimiä. Kun tieto ei ole hajallaan sähköposteissa tai muistilapuilla, jokainen näkee yhdellä silmäyksellä, mitä on jo tehty ja mitä vielä odottaa.

“Voin nyt helposti nähdä, mitkä asiat ovat hoidossa, mitä odotetaan ja mitä on vielä tekemättä,” hän sanoo.

Tämä näkyy konkreettisesti siinä, miten projekteja johdetaan. Työ ei kasaannu eikä unohdu – ja asiakkaan näkökulmasta tämä tarkoittaa sujuvampaa ja ennakoivampaa palvelua.


Enemmän aikaa asiakkaille

Uusi järjestelmä ei ole vain tekninen uudistus. Se on arkea helpottava työkalu, joka vapauttaa isänöintitiimin aikaa tärkeimpään: ihmisten kohtaamiseen, oikeiden ratkaisujen löytämiseen ja siihen, että voidaan oikeasti kuunnella asiakasta.

Työkalut, jotka oikeasti tukevat tiimiä

Oivalla työntekijä ei jää yksin – taustalla on toimiva järjestelmä, selkeät prosessit ja tiimin tuki. Kun turha säätö jää pois, ammattilainen voi keskittyä siihen, missä hän on hyvä.