Työkalu parempaan asukaskokemukseen: Oiva Isännöinnin Talokysely
Kun tiedetään, mitkä ovat taloyhtiön toiminnan keskeiset kehityskohteet, voi hallitus käyttää ajalliset ja taloudelliset resurssinsa vaikuttavammin ja tehokkaammin. Oiva Isännöinnin Talokysely vastaa tähän tarpeeseen ja se toteutetaan tänä vuonna kaikissa asiakasyhtiöissämme. Kaiken muun lisäksi kyselystä saatava palaute mahdollistaa erinomaisen tietopohjan myös isännöitsijän kanssa tehtävälle yhteistyölle.
Tutkittu tieto auttaa tekemään asukkaiden arjesta sujuvampaa, viihtyisämpää ja turvallisempaa
Tutkittu tieto on tuloksellisen petraamisen perusta: kun minkä tahansa asian kehittämisen lähtökohdat tiedetään varmasti, ovat myös lopputulokset parempia. Tämä pätee myös taloyhtiöiden hallitusten työhön ja siihen Oiva Isännöinti kehittää jatkuvasti uusia toimivia ratkaisuja.
Alaa uudistavan isännöintiyhtiön tähtäimessä on tuottaa erinomainen asukaskokemus kaikille taloyhtiön ihmisille. Tänä vuonna asiakasyhtiöissä ympäri Suomen toteutetaan Oiva Isännöinnin Talokysely, jolla kartoitetaan asukkaiden näkemyksiä mm. taloyhtön nykytilasta, yleisestä ilmapiiristä sekä ostetuista palveluista, kuten siivouksesta, kiinteistöhuollosta ja isännöinnistä.
Talokyselyitä on jo pilotoitu erinomaisin tuloksin Oivan pirkanmaalaisissa asiakasyhtiöissä, jossa vetovastuullisena toimii alueen Oiva Isännöinnin yksikönpäällikkö Tero Vänninmaja.
– Talokyselyn avulla saadaan varmuus siitä, että uuden tai jatkavan hallituksen työpöydällä on oikeat asiat. Kun asioista kysytään ja kehittämisen painopisteet selvitetään osakkailta etukäteen, voidaan välttää tehokkaasti ajatusten yhteentörmäyksiä ja muita mahdollisia ristiriitoja hallituksen työskentelyn myöhemmissä vaiheissa.
– Tutkittuun tietopohjaan nojaava hallitustyö on aina helpompaa, sujuvampaa ja positiivisella tavalla vaikuttavampaa. Talokyselyn avulla saadaan myös isännöitsijän kanssa tehtävälle yhteistyölle selvät sävelet, Vänninmaja listaa.
Kyselyprosessi on taloyhtiölle vaivatonta ja sujuvaa, ja vastaaminen osakkaille helppoa ja nopeaa
– Paikalliset yksikkömme huolehtivat kyselyn toteutuksesta ja siihen liittyvästä tiedottamisesta alusta loppuun asti. Sovimme kyselyn teettämisestä ja sen aikataulusta taloyhtiön hallituksen kanssa. Kyselylinkit toimitetaan vastaajille sähköpostilla ja vastaukset analysoidaan Oiva Isännöinnin toimesta.
Uudessa talokyselyssä hyödynnetään monivalintakysymyksiä ja vapaaehtoisia avoimia kysymyksiä. Pirkanmaalla huhti-toukokuussa 2024 tehdystä Talokyselyjen pilotoinnista saatiin erinomaiset tulokset.
– Kyselyn vastausprosentti ja saatujen avoimien vastausten laatu ylitti odotukset. Tämä kertoo mielestäni sen, että kyselylle on asiakkaittemme keskuudessa tilausta, ja että kysely oli tarpeeksi simppeli, Vänninmaja tiivistää.
– Tavoitteemme oli alusta lähtien tehdä kysely, joka ei edellytä vastaajalta sen suurempaa panostusta tai syvällisempää paneutumista. Kynnys vastaamiseen oli siis saatu asetettua täsmälleen sopivalle tasolle.
Vastauksista suoraan toimintaan – parhaat hyödyt saadaan säännöllisellä työllä
– Käsittelemme saadut vastaukset yhdessä tuumin hallituksen kokouksessa. Päätökset kirjataan kokouspöytäkirjaan ja näin kehitystyö saadaan ripeästi liikkeelle. Vastaustulokset tallennetaan myös Oivan järjestelmään, minkä avulla asioiden kehittymistä voidaan seurata myös pidemmällä aikajänteellä, Vänninmaja kertoo.
– Talokyselystä saadaan irti paras hyöty, kun se tehdään säännöllisesti, esimerkiksi vuosittain. Me oivalaiset olemme sitoutuneita toiminnan kehittämiseen jatkuvasti. Tiimimme katsoo aina eteenpäin, eli osaamista ja innostusta löytyy takuulla, hän toteaa.
Jos taloyhtiöllä on kiinnostusta myös perusteellisempaan toiminnan kehittämiseen, on Oivalla työkalut valmiina myös siihen.
– Uusi Talokysely on tarkoitettu antamaan tietopohja toiminnan kehittämisen ensimmäisessä vaiheessa. Jos asioita halutaan kartoittaa perusteellisemmin ja suunnitella toimintaa myös laajemmin ja pidemmällä aikajänteellä, on erillinen Taloyhtiöstrategia siihen tarpeeseen oikea ratkaisu, Vänninmaja summaa.
Haluatko kuulla lisää Oivan Talokyselystä tai sopia kyselyn toteuttamisesta teidän yhtiössä? Katso oman alueesi isännöinnin yhteystiedot tästä tai lähetä meille viesti tästä.
Oiva Isännöinnille on myönnetty Avainlippu – merkki suomalaisesta työstä
Olemme ylpeitä voidessamme kertoa, että yrityksellemme on myönnetty Avainlippu-merkki tunnustuksena suomalaisesta palvelusta. Tämä arvostettu merkki kertoo, että olemme sitoutuneet toimimaan suomalaisilla arvoilla ja tarjoamaan laadukasta, vastuullista ja paikallista palvelua, joka tukee kotimaista työtä ja yhteiskuntaa. Mitä Avainlippu kertoo? Avainlippu on Suomalaisen Työn (entinen Suomalaisen Työn liitto) myöntämä merkki, joka tunnetaan luotettavuuden, vastuullisuuden ja kotimaisen työn […]
Oivalla pyydetään lapset mukaan töihin 22.11.
Myös Oivalla pyydetään lapset mukaan työpaikalle perjantaina 22.11. ❤️ Tämä päivä tarjoaa mahdollisuuden vahvistaa perheystävällistä kulttuuria ja antaa tulevaisuuden työelämän ahertajille tilaisuuden tutustua aikuisten työntekoon ja oppia, mitä kaikkea erilaiset ammatit ja tehtävät pitävät sisällään. Lapset mukaan töihin -päivä tukee vahvasti organisaatiomme perheystävällisyyttä ja avoimuutta. Arvostamme tasapainoista arkea, ja yhdessä tekeminen niin kollegoiden kuin heidän […]
Taloyhtiön budjetti – vinkit onnistuneeseen suunnitteluun
Taloyhtiön budjetti on yksi taloyhtiön hallituksen ja isännöitsijän tärkeimmistä tehtävistä. Hyvin suunniteltu budjetti auttaa taloyhtiötä pysymään taloudellisesti tasapainossa ja varautumaan tuleviin korjauksiin ja ylläpitotarpeisiin. Lisäksi se luo turvallisuuden tunnetta asukkaille ja varmistaa, että kiinteistön arvo säilyy pitkällä aikavälillä. Miten aloittaa taloyhtiön budjetointi? Budjetointiprosessi alkaa aina tarkastamalla kuluvan vuoden taloustilanne. Mitä kuluja on syntynyt odotetusti, ja […]
PTS – Suunnitelmallinen taloyhtiön kunnossapito poistaa murheet tulevista remonteista
PTS eli pitkän tähtäimen suunnitelma antaa selkeän suunnan eikä tulevaisuuden remontteja tarvitse murehtia. Oletko taloyhtiön hallituksen jäsen tai osakas, ja mietit, mitä yllätyksiä seuraavat vuodet saattavat tuoda? Huolestuttaako, että kiinteistössä voi ilmetä yllättäviä korjaustarpeita, jotka aiheuttavat suuria, ennakoimattomia kustannuksia? Pitkän tähtäimen suunnitelma (PTS) on ratkaisu näihin huoliin. Korjauskustannukset voivat kasvaa yllättäen, jos kiinteistön kuntoa ei […]