Oiva Isännöinnin uusi AI apuri vastaa asumisen kysymyksiin kellon ja kalenterin ympäri

Verkkosivujen etusivulla kävijää tervehtivä tekoälyavusteinen keskustelurobotti tarjoaa luotettavaa tietoa selkeässä muodossa ja ohjaa asiointipolulla eteenpäin. Perinteisten palvelukanavien rinnalle otettu uutuus on tiettävästi ensimmäinen laatuaan koko isännöinnin toimialalla.

Verkkosivujen etusivulla kävijää tervehtivä tekoälyavusteinen keskustelurobotti tarjoaa luotettavaa tietoa selkeässä muodossa ja ohjaa asiointipolulla eteenpäin. Perinteisten palvelukanavien rinnalle otettu uutuus on tiettävästi ensimmäinen laatuaan koko isännöinnin toimialalla.

Kenen vastuulle kuuluvat taloyhtiössä ikkunanpuitteet? Mistä kaikista remonteista tulee tehdä muuttotyöilmoitus? Taloyhtiöasuminen herättää tunnetusti jos jonkinlaisia kysymyksiä niin asukkaiden kuin yhtiön osakkaiden ja hallituslaisten parissa.

Oiva Isännöinnin verkkosivuille huhtikuussa lisätty AI apuri tarjoaa selkokielisiä vastauksia lukuisiin kysymyksiin ja antaa napakoita toimintaohjeita erilaisiin taloyhtiöarjen tilanteisiin. Oivan ja sen yhteistyökumppanien kehittämä palvelu on tiettävästi isännöinnin toimialalla ensimmäinen laatuaan.

– Me haluamme mahdollistaa erinomaisen asukaskokemuksen ja sujuvan asioinnin kaikille asiakkaillemme. Tiedämme tavoitteen saavuttamisen edellyttävän jatkuvaa ajan hermolla pysymistä myös tekoälyratkaisujen saralla. Kehitämme verkkosivujamme käyttäjien digitaalisia askelmerkkejä tutkimalla sekä laajan sisäisen ja myös ulkoisen asiantuntijaverkostomme voimin. Ja mikä tietysti tärkeintä, asiakkaittemme tarpeita ja kuunnellen, Oiva Isännöinnin asiakaskokemusjohtaja Petri Uomala kertoo.

AI apuri palvelee perinteisen asioinnin rinnalla

Oivan AI apuri eli tekoälyavusteinen kysymys-vastausrobotti tuo siis Oivan asiakkaille uuden tavan saada asiantuntevaa ja luotettavaa tiedollista apua juuri siinä hetkessä, kun sitä tarvitsee. AI apuri palvelee paikallisten isännöintitoimistojen perinteisten palvelukanavien rinnalla.

– AI apurin avulla voimme palvella entistä paremmin myös toimistoajan ulkopuolella, eli iltaisin, viikonloppuisin ja pyhinä. Uskomme tällaiselle palvelumallille olevan vahva sijansa tässä ajassa, Uomala kuvailee. 

– Vaikka palvelu on ensisijaisesti suunnattu asiakkaillemme, sitä voivat toki hyödyntää myös kaikki muut, joita asumisen asiat kiinnostavat, hän vinkkaa.  

Osana verkkosivujen kehitystä Oiva on uudistaa lähitulevaisuudessa myös verkkosivuilta löytyvät asiointilomakkeet, eli muun muassa muutto- ja remontti-ilmoitukset sekä asiakirjatilaukset. 

– Tavoitteemme on tehdä asiakkaittemme sähköisestä asioinnista mahdollisimman mutkatonta ja helppoa. Verkkosivuilla tehtävien palvelupyyntöjen sähköinen käsittelymalli on nyt aiempaa suoraviivaisempi. Osa lomakkeista ohjautuu myös kolmansille osapuolille kuten huoltoyhtiöön automaattisesti, mikä sekin tuo lisää ripeyttä palveluprosessiimme, Uomala toteaa.

 AI apuri tarjoaa asiantuntijoiden keräämää tietoa lähdeviitteineen

Oivan AI apurin antamat vastaukset rakentuvat lähdeaineistoista, jotka ovat Oivan itse kokoamia. Keskustelurobotin kehitystyössä on ollut mukana paitsi koko joukko tekoälytekniikan ”koodivelhoja” myös asumisen ja isännöintialan palveluasiantuntijoita, kuten Oivan asiakaspalvelupäällikkö Sanna Rantasalo-Keinonen tiimeineen.

– Olemme vuosien saatossa huomanneet, että saamme runsaasti kysymyksiä ja yhteydenottoja samoista teemoista. Nyt olemme niputtaneet nuo tiedot yhteen ja kehittäneet niiden pohjalle uuden sujuvamman digiasioinnin mallin, Rantasalo-Keinonen kertoo.

– Kaikki keskustelurobotin lähdetiedot ovat siis omissa käsissämme, ja me myös rikastamme lähdetietokantaa jatkuvasti sitä mukaa, kun uusia aiheita nousee asiakaskeskusteluissa esille. Myös vastausten lähdeviitteet tuodaan AI apurissa käyttäjälle tarjolle, minkä ansiosta hän voi halutessaan tutustua kysymyksensä aihepiiriin myös syvemmin muutamalla klikkauksella, Rantasalo-Keinonen lisää.

Isännöinnin palvelut helpommin hankittaviksi

Oiva Isännöinti siis kehittyy ja digitalisoituu, mutta yhtiö pitää silti kiinni paikallisesta ja ihmisläheisestä asiakaspalvelutavastaan. Nyt keväällä verkkosivuilla on nähty uusia avauksia myös taloyhtiöpäättäjille, jotka vasta etsivät sitä oikeaa, parempaa isännöintiä tarjoavaa kumppania.   

– Olemme pyrkineet tekemään isännöintipalvelujen hankkimisen mahdollisimman mutkattomaksi ja selkeäksi sekä tarjottujen palvelujen laajuuden kuin myös kustannusten osalta. Palvelumme on nyt niputettu neljään eritasoiseen pakettiin, joiden joukosta taloyhtiö voi valita omiin tarpeisiinsa sopivimman.

– Palvelupaketin valinnan voi aloittaa esimerkiksi vastaamalla pikakyselyyn, jossa kartoitetaan taloyhtiön kotipaikkakunta ja asuntojen lukumäärä. Kyselyn tuloksena saa suoraan suuntaa antavan arvion isännöintipalvelumme kuukausihinnasta, Oivan myyntijohtaja Tomi Taanila kertoo.

Tutustu Oivan palvelupaketteihin tästä

Talokysely Oiva Isännöinti

Työkalu parempaan asukaskokemukseen: Oiva Isännöinnin Talokysely

Kun tiedetään, mitkä ovat taloyhtiön toiminnan keskeiset kehityskohteet, voi hallitus käyttää ajalliset ja taloudelliset resurssinsa vaikuttavammin ja tehokkaammin. Oiva Isännöinnin Talokysely vastaa tähän tarpeeseen ja se toteutetaan tänä vuonna kaikissa asiakasyhtiöissämme. Kaiken muun lisäksi kyselystä saatava palaute mahdollistaa erinomaisen tietopohjan myös isännöitsijän kanssa tehtävälle yhteistyölle. Tutkittu tieto auttaa tekemään asukkaiden arjesta sujuvampaa, viihtyisämpää ja turvallisempaa […]

Tietosuojaselosteen päivitys 

Päivitämme tietosuojakäytännön vastaamaan alla lueteltuja muutoksia. Muutokset astuvat voimaan 11.6.2024.  Nämä muutokset ovat:  Päivitetty tietosuojaseloste on luettavissa täällä:   Tietosuojaseloste – Oiva Isännöinti  Meillä on velvollisuus ilmoittaa henkilötietojen käsittelyyn liittyvistä muutoksista . Uusi tietosuojaseloste tulee voimaan välittömästi ja koskee kaikkia taloyhtiöitä, joiden henkilötietoja Oiva Isännöinti käsittelee. Tämä ilmoitus ei vaadi toimenpiteitä asiakkailtamme.   Lisätietoja  Jos teillä on […]

Aarre Isännöinti Oy on jatkossa osa Oivaa – toiminta jatkuu ennallaan

Aarre Isännöinti Oy on liittynyt osaksi Oiva isännöintiä. Oivan tavoitteena on muuttaa isännöintialaa perusteellisesti ja kasvattaa toimintaansa rakentamalla valtakunnallista huippuammattilaisten verkostoa. Aarre Isännöinnin Timo Metsälä, Jaakko Havia ja koko muu henkilökunta on innoissaan mahdollisuudesta liittyä osaksi Oiva Isännöinnin huippuammattilaisten joukkoa. – Asiakastyöhömme muutoksella ei ole vaikutusta. Jatkamme toimintaamme itsenäisenä yhtiönä omalla nimellämme ja brändillämme, eikä […]