Oiva Isännöinnin uusi AI apuri vastaa asumisen kysymyksiin kellon ja kalenterin ympäri

Verkkosivujen etusivulla kävijää tervehtivä tekoälyavusteinen keskustelurobotti tarjoaa luotettavaa tietoa selkeässä muodossa ja ohjaa asiointipolulla eteenpäin. Perinteisten palvelukanavien rinnalle otettu uutuus on tiettävästi ensimmäinen laatuaan koko isännöinnin toimialalla.

Verkkosivujen etusivulla kävijää tervehtivä tekoälyavusteinen keskustelurobotti tarjoaa luotettavaa tietoa selkeässä muodossa ja ohjaa asiointipolulla eteenpäin. Perinteisten palvelukanavien rinnalle otettu uutuus on tiettävästi ensimmäinen laatuaan koko isännöinnin toimialalla.

Kenen vastuulle kuuluvat taloyhtiössä ikkunanpuitteet? Mistä kaikista remonteista tulee tehdä muuttotyöilmoitus? Taloyhtiöasuminen herättää tunnetusti jos jonkinlaisia kysymyksiä niin asukkaiden kuin yhtiön osakkaiden ja hallituslaisten parissa.

Oiva Isännöinnin verkkosivuille huhtikuussa lisätty AI apuri tarjoaa selkokielisiä vastauksia lukuisiin kysymyksiin ja antaa napakoita toimintaohjeita erilaisiin taloyhtiöarjen tilanteisiin. Oivan ja sen yhteistyökumppanien kehittämä palvelu on tiettävästi isännöinnin toimialalla ensimmäinen laatuaan.

– Me haluamme mahdollistaa erinomaisen asukaskokemuksen ja sujuvan asioinnin kaikille asiakkaillemme. Tiedämme tavoitteen saavuttamisen edellyttävän jatkuvaa ajan hermolla pysymistä myös tekoälyratkaisujen saralla. Kehitämme verkkosivujamme käyttäjien digitaalisia askelmerkkejä tutkimalla sekä laajan sisäisen ja myös ulkoisen asiantuntijaverkostomme voimin. Ja mikä tietysti tärkeintä, asiakkaittemme tarpeita ja kuunnellen, Oiva Isännöinnin asiakaskokemusjohtaja Petri Uomala kertoo.

AI apuri palvelee perinteisen asioinnin rinnalla

Oivan AI apuri eli tekoälyavusteinen kysymys-vastausrobotti tuo siis Oivan asiakkaille uuden tavan saada asiantuntevaa ja luotettavaa tiedollista apua juuri siinä hetkessä, kun sitä tarvitsee. AI apuri palvelee paikallisten isännöintitoimistojen perinteisten palvelukanavien rinnalla.

– AI apurin avulla voimme palvella entistä paremmin myös toimistoajan ulkopuolella, eli iltaisin, viikonloppuisin ja pyhinä. Uskomme tällaiselle palvelumallille olevan vahva sijansa tässä ajassa, Uomala kuvailee. 

– Vaikka palvelu on ensisijaisesti suunnattu asiakkaillemme, sitä voivat toki hyödyntää myös kaikki muut, joita asumisen asiat kiinnostavat, hän vinkkaa.  

Osana verkkosivujen kehitystä Oiva on uudistaa lähitulevaisuudessa myös verkkosivuilta löytyvät asiointilomakkeet, eli muun muassa muutto- ja remontti-ilmoitukset sekä asiakirjatilaukset. 

– Tavoitteemme on tehdä asiakkaittemme sähköisestä asioinnista mahdollisimman mutkatonta ja helppoa. Verkkosivuilla tehtävien palvelupyyntöjen sähköinen käsittelymalli on nyt aiempaa suoraviivaisempi. Osa lomakkeista ohjautuu myös kolmansille osapuolille kuten huoltoyhtiöön automaattisesti, mikä sekin tuo lisää ripeyttä palveluprosessiimme, Uomala toteaa.

 AI apuri tarjoaa asiantuntijoiden keräämää tietoa lähdeviitteineen

Oivan AI apurin antamat vastaukset rakentuvat lähdeaineistoista, jotka ovat Oivan itse kokoamia. Keskustelurobotin kehitystyössä on ollut mukana paitsi koko joukko tekoälytekniikan ”koodivelhoja” myös asumisen ja isännöintialan palveluasiantuntijoita, kuten Oivan asiakaspalvelupäällikkö Sanna Rantasalo-Keinonen tiimeineen.

– Olemme vuosien saatossa huomanneet, että saamme runsaasti kysymyksiä ja yhteydenottoja samoista teemoista. Nyt olemme niputtaneet nuo tiedot yhteen ja kehittäneet niiden pohjalle uuden sujuvamman digiasioinnin mallin, Rantasalo-Keinonen kertoo.

– Kaikki keskustelurobotin lähdetiedot ovat siis omissa käsissämme, ja me myös rikastamme lähdetietokantaa jatkuvasti sitä mukaa, kun uusia aiheita nousee asiakaskeskusteluissa esille. Myös vastausten lähdeviitteet tuodaan AI apurissa käyttäjälle tarjolle, minkä ansiosta hän voi halutessaan tutustua kysymyksensä aihepiiriin myös syvemmin muutamalla klikkauksella, Rantasalo-Keinonen lisää.

Isännöinnin palvelut helpommin hankittaviksi

Oiva Isännöinti siis kehittyy ja digitalisoituu, mutta yhtiö pitää silti kiinni paikallisesta ja ihmisläheisestä asiakaspalvelutavastaan. Nyt keväällä verkkosivuilla on nähty uusia avauksia myös taloyhtiöpäättäjille, jotka vasta etsivät sitä oikeaa, parempaa isännöintiä tarjoavaa kumppania.   

– Olemme pyrkineet tekemään isännöintipalvelujen hankkimisen mahdollisimman mutkattomaksi ja selkeäksi sekä tarjottujen palvelujen laajuuden kuin myös kustannusten osalta. Palvelumme on nyt niputettu neljään eritasoiseen pakettiin, joiden joukosta taloyhtiö voi valita omiin tarpeisiinsa sopivimman.

– Palvelupaketin valinnan voi aloittaa esimerkiksi vastaamalla pikakyselyyn, jossa kartoitetaan taloyhtiön kotipaikkakunta ja asuntojen lukumäärä. Kyselyn tuloksena saa suoraan suuntaa antavan arvion isännöintipalvelumme kuukausihinnasta, Oivan myyntijohtaja Tomi Taanila kertoo.

Tutustu Oivan palvelupaketteihin tästä

Isännöinti Luotsi osaksi Oiva Isännöintiä

Isännöinti Luotsi Oy osaksi Oiva Isännöintiä

Isännöinti Luotsi Oy on liittynyt osaksi Oiva Isännöintiä 2.9.2024.   Yritysosto vahvistaa Oiva Isännöinnin asemaa johtavana isännöintialan toimijana. Samalla se mahdollistaa jatkuvasti kehittyvien digitaalisten palveluiden tarjonnan laajentamisen ja vie koko alaa kohti asiakaslähtöisempiä ratkaisuja.   Isännöinti Luotsi on arvostettu ja hyvämaineinen yritys, joka tarjoaa ensiluokkaista palvelua, jossa henkilöstö- ja asiakaskokemus ovat tutkitusti erinomaisia. Isännöinti Luotsi on toiminut […]

Luovutamme verta työajalla

Verenluovutus työajalla – vastuullisuus osana Oiva Isännöinnin arkea

Verenluovutuksen salliminen työajalla on yksi esimerkki siitä, miten uudistamme yrityksen toimintatapoja, huomioimme työntekijöitä ja laitamme yhteiskunnallisen vastuun priolistalle. Nykyajan työelämässä työnantajien rooli vastuullisuuden edistäjinä korostuu entisestään. Yhä useampi työntekijä haluaa tuntea työnsä merkitykselliseksi ja saada myös työpaikaltaan tukea henkilökohtaiseen kasvuun ja yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen. Meille Oiva Isännöinnissä verenluovutuksen mahdollistaminen työaikana on osoitus siitä, että välitämme työntekijöidemme […]

Oiva Isännöinti Group Oy panostaa kasvuun ja vahvistaa johtoryhmäänsä: Janika Vilkman yritysosto-, vastuullisuus- ja lakiasianjohtajaksi ja Juhani Kenttälä henkilöstöjohtajaksi

Oiva Isännöinti Group Oy vahvistaa asemaansa isännöintialan alan johtavana toimijana Suomessa ja kiihdyttää kasvuaan nimittämällä kaksi avainhenkilöä johtoryhmäänsä. Janika Vilkman ja Juhani Kenttälä on valittu tuomaan pitkän linjan osaamista sekä strategista näkemystä, jotka tukevat konsernin tulevaisuuden tavoitteita. Molemmat raportoivat tehtävissään Oiva Isännöinti -konsernin toimitusjohtaja Jussi Niemelälle. –Oivan strategia on jatkaa kasvua ja keskittyä alan parhaaseen […]

Taloyhtiön vuosikello

Taloyhtiön vuosikello

Taloyhtiön vuosikello auttaa seuraamaan, mitä kussakin kvartaalissa kannattaa tehdä ja ottaa huomioon taloyhtiön toiminnan sujuvuuden varmistamiseksi. Konkreettiset muistilistat lisäävät läpinäkyvyyttä, helpottavat taloyhtiön johtamista ja sujuvoittavat arkea. Asukkaat pysyvät kartalla, mitä taloyhtiössä tapahtuu ja milloin. Hallituksen jäsenet pysyvät ajan tasalla tärkeistä tehtävistä, kuten yhtiökokouksen valmisteluista, tilinpäätöksen laatimisesta ja korjaushankkeiden valvonnasta. Tämä lisää tehokkuutta ja suunnitelmallisuutta, mikä […]